söndag 20 januari 2008

Nu ännu blondare (skrajare)

Kände mig lite nere när jag vaknade i morse. Drömde att Thomas hade ett allvarligt samtal med mig då han förklarade att han faktiskt var homosexuell. Har en liten misstanke om att det hade och göra med att vi glodde på Brokeback Mountain kvällen innan. Men vem vet.



Med småkusiner rännandes längs benen i helgen har jag börjat våndas inför min nästa avresa. Lappsjuka, lappsjuka, lappsjuka ekar det inuti skallen. Men så är det alltid. Får alltid stora skälvan när saker och ting börjar närma sig. Att vilja hoppa av tåget precis innan det smäller är väl en del av processen. Antar jag.

Ännu en helg har alltså smugit sig förbi, alltid lika mystiskt försvinner den i en sjuhelvetes fart. Jag kan utan att ljuga tillåta mig påstå att jag haft en av mitt livs töligaste veckor, som en Karlstadbo skulle ha uttryckt det. Vecka 3 2008 går till historien som en shittyblajvecka. Jag har tagit sällskapssjuka till en ny nivå.
Men nu är det ny vecka. Let's start over. Och eftersom min favorit dyker upp inom kort kan det ju inte bli annat än fett.

Förresten. Dave Grohl och hans Foo till Stockholm i juni, det låter väl ganska bra ändå?
Det slipas hemliga vapen och gillras motattacker. Och slaget om sommarens guldtron i festivalsverige har börjat...

Inga kommentarer: