onsdag 9 januari 2008

Morrison och Hedström

Fifflade lite med alla våra 1800 bilder från down under igår. Slogs av en enorm längtan tillbaks till det lättsamma backpackerlivet. Då varje dag bjöd på något nytt och då man egentligen aldrig behövde tänka på annat än vad som just hände framför nästippen. Här hemma verkar gamla bekymmer och svagheter av någon mystisk anledning ploppa upp så fort man kliver över tröskeln. Inte lika ingående som förr dock, det ska medges.



Idag njuter jag av att jag utan ett uns (nåja) dåligt samvete kan glida runt hemma, plocka ner lite julprylz, lyssna på "The best of The Doors" och avverka ett par rullar ur familjen Thranes tv-deckarsamling.

Och så kan man ju fråga sig vad jag ska upp och göra på en ensam fjälltopp, totalt isolerad och med risk för att förfrysa.. Har inga bra svar på det faktiskt. Antagligen ska jag väl hitta mig själv. (På nytt. Eller om jag kanske aldrig lyckades med detta på andra sidan jorden?). Hur som helst lär jag bli en jävel på snöskottning iallafall. Och det är ju en bra sak. Jag menar, det gäller ju att lära sig skotta skiten ur sig nu, innan den globala uppvärmingen smälter bort all snö förgott.

Tror stenhårt på Salem ikväll, men hoppas på Mando. Fast det gör jag ju alltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vattnet på den första bilden är nå sjukt snyggt

Anonym sa...

Kanske ska upp till Tandådalen och jobba nu, får jag lite tid över drar jag gärna upp till er ensamma fjälltopp och filosoferar lite :)

Sofia sa...

andådalen, kul:) låter kanon gustaf, jag kommer att behöva alla besök jag kan få däruppe.