onsdag 2 januari 2008

Gott, godare, nytt


Jahapp så ha man stövlat över tröskeln till år 2008. 2007 dimper ner i dyngan bland de andra julmatsresterna och glitterskräpet från nyårsafton. Jag aktade mig noga för att inte trigga upp förväntningarna på tok för högt inför New Years Eve som annars sig bör. Å andra sidan var jag aldrig riktgt orolig för kvällen. Alla var där, och det räckte i princip för att allt skulle bli så bra som det blev.

Trots att Dannie konstaterade när vi stod och "dekorerade" efterrätten (med lite för mycket bubbel i magen) att "Sofia, vi är nog lite för små för att ha en sådan här seriös middag". Och trots att vi var fem stackare som mötte tolvslaget ute i hästhagen då taxin passade på att komma en kvart försent. Trots det blev det en skön afton.

Nytt år, nya tider. Barre åker till Scottland imorgon och det känns som om allt är så mycket mer ovisst numera. Men det får man väl leva med. 2007 blir svårslaget (jag menar; klassresa, student, köpenhamn och NZ/OZ... plus en viss finne som lyckas förgylla min tillvaro dag efter dag, vad mer kan man önska sig?) men vi ska göra vårt bästa även i år. Oh ja.

3 kommentarer:

Anonym sa...

alla?! :,( .. :P /barr

Sofia sa...

Ja, du var där du också. tro mig barre.

Anonym sa...

fett nice bild=)/adde