söndag 26 augusti 2007

B is for Baksmälla


Innanför det halvdåsiga skiktet i min arma skalle utkämpas någon form utav strid. Jag väljer, väljer om, väljer bort hela tiden. Jag vet snart inte vad det är frågan om. Något vettigt kommer jag inte fram till iallafall.

Hur som helst, idag är det söndag. Och i mitt tycke är inte söndagar ämnade för svårmod, utan för soffsysslor. Idag har jag roat mig med att från soffan studera trimmade friidrottsstjärnor in action. Trimmade förresten? Sen när behöver man träna satan ur sig för att vinna OS-guld? Ja inte vet jag, men faktum är att ingen mindre än otippade Rolf Lassgård faktiskt rodde hem silvret i damernas kulstötningsfinal.
Eller var det Nadezhda Ostapchuk? Eller var det Rolf ändå? Har de kanske en gemensam faster?

Jag låter det vara osagt.

Moneybrother - Guess who's gonna get some tonight

1 kommentar:

Unknown sa...

Givet att dem är släkt. Annars så kan det ju vara så enkelt som att Lassgård rakat sig och slängt på sig den så skönt sittande tävlingsoutfiten.