fredag 5 oktober 2007

Pappskalle

Sprang en sväng i det vackra vädret idag, till Kullen. (Observera Kullen med stort K) Kullen är nämligen en gammal goding. Det var där Kjelle knuffade Linus i ån första veckan på lekis, det var där som vi blev överfallna av jordgetingar och halva klassen fick åka till sjukan och spy. Och det var där som vi övade längdskidor på halvmeterlånga 70-talsskidor inför "vasaloppet", runt runt runt. Kullen is the shit helt enkelt.

Min far har gjort ett nytt, revolutionerande inköp. Jag misstänker att det är nåt slags tv-shops hokuspokus han tror ska göra världen bättre här hemma. Det har hänt förut.
Det är tydligen ett strykjärn som man ska använda när kläderna hänger kvar på sträcket. ("Tänk vad SMART, eller hur?") Har inte vågat närma mig detta potentiella monster ännu, men det liknar en blandning av en dammsugare och ett mickstativ. Intressant.

José Gonzalez, som havregrynsgröt för själen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du skämmer ut oss här din shalblajj, har fått lida mycket av hans förra Ab-swing maskin.

Anonym sa...

Haha, tvshop ftw;D

/Ols

Sofia sa...

ab-swingen hade iallafall en pigg färg ;)

K Hanna sa...

Kullen ^^ Vi A:are förde dessutom krig på denna heliga plats. Feknopparna mot snorkråkorna. Själv var jag fetknopp.

Sofia sa...

hellre fetknopp än snorkråka säger jag.