tisdag 9 oktober 2007

Bang bang


Helveteee. Här inne är jag garanterat yngst, flummigast och säkert fruktansvärt naiv jämfört med alla andra.

Det var min första tanke när jag klev in på intervjun. En dryg timme senare visade det sig att min panikanalys hade varit 110% rätt. Fan. Sen insåg jag att de nog, trots att jag inte själv direkt var särskilt nöjd (en underdrift) med detta, faktiskt hade fått en riktig och hyfsat rättvis bild av hur Sofia Thrane är. Jahapp, take it or leave it antar jag.

Lovisa räddade min dag med att sällskapa mig i Åre stad innan jag hoppade på tåget hem till de småländska skogarna igen. Vaknade kl. 04.30 av att konduktören på Nattåget vispade mig i skallen med en tidning. Ca tre timmar senare vaknade jag igen, av att jag sovit med huvudet i knät, upp till en vacker höstsolsmorgon i fula Nässjö.

Nu är jag hemma, trött och lyssnandes till The Wildfire (if it was true).

Från jämtländska fjäll (igår), till att göra tillfällig comeback på Dårhuset och jaga schizofrena/dementa ex-knarkare (imorgon)...
Kontrast måste helt enkelt vara mitt hemliga andranamn i dessa tider.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, undrar om jag räknas med i kategorin schizofrena o halvknarkare:P

/Ols