fredag 12 oktober 2007

En ny bekantskap (och ett par gamla tack och lov.)

Har tillbringat hela morgonen med att utforska och pressa ner diverse prylar i min nya vän. Det kanske låter brutalt och jag ska säga er att det är det också vissa stunder. Min nyfunna vän är en Haglöfs Sec Track 55 Q. Säger det er ingenting så kan jag berätta att det är min andra följeslagare, förutom Ewert då, som har skrivit på ett tvåmånaderskontrakt och skall stå till min tjänst i medgång, motgång, regn och hetta fram till jul. Vi har som tur är lärt känna varandra rätt bra nu efter et par timmars samarbete. Jag har gett honom (ja, det är en han) en hel del komplimanger av typen "Jävlar va ballt, ett inbyggt tält!!! ...eller??"
Hur som helst, kampen för en 14 kg tung (lätt) packning har börjat. Och jag tänker inte vara den som viker sig först.

Igår fick jag skratta igen som jag inte skrattat på ett bra tag. Dannie, Fripp och Lök gjorde min kväll och det kändes precis så som det inte kan kännas annat än med ett gammalt flummigt tjejgäng som man saknat. Ah, ni vet ju precis hur jag menar.
(Efter käk på Salt och Peppar hamnade vi hemma i min soffa för att kolla på Labyrint. Förvånar det någon att Frida var den enda som inte fattade ett dyft?)

Två månader börjar i övrigt kännas väldigt trångt för allt vi vill hinna med. På tok för trångt.

1 kommentar:

Anonym sa...

efter en vecka kommer du hata den ryggsäck du nu "älskr".. tro mig, ja VEEET :)