fredag 20 november 2009

Grejen är


Ja herregud. Hur är det nu, man är inte galen så länge man är medveten om sin galenskap? 
På pappret är mitt liv rena rama galenskapen. Jag har smått neurotiskt börjat planera min tid in i minsta (jo, typ) detalj. Ungefär såhär hade det låtit innanför mitt pannben om tankarna varit hörbara: 

"Om jag läser 18 sidor avtalsrätt nu innan jag duschar, eller nej, jag läser en kvart sen får jag ta en skorpa, efter det läser jag resten av sidorna, och om jag fem i fyra börjar packa mina grejer så hinner jag till iksu precis och kanske om jag skyndar mig hem efter det att jag hinner laga mat en halvtimme , och ringa brorsan medan jag skalar potatis innan tvättiden börjar...."

Fan. Jag är inte alls sådär laidback och skön som jag ibland inbillar mig att jag är. Vilket skämt. Jag hoppas att det är en övergångsperiod. Ett nödvändigt ont i form av omställning från ovårdad backpacker/säsongsjobbande luffs/slappvikarie med för mycket tid till dagdrömmeri till seriös, diciplinerad akademiker med eget hushåll. 

Ja för bövelen. Framåt T5 ungefär är jag säkert sådär relaxed, spontan och skön. Helt säkert. Hakuna Matata.

Inga kommentarer: