fredag 15 maj 2009

Skarp lugg och svensk, ren luft


Trots att vi inte känt ett uns hemlängtan under alla dessa veckor såg vi till att ta oss en rejäl dos Sverige direkt när vi landat i Skavsta. Polarbröd och Aftonbladet. Smack!
Fnissade lite åt renklämmorna de säljer glatt i Skavsta-fiket. Vilken svensk söder om Sundsvall vet vad renkött är?

Nu har jag sovit ut en natt utan ös, röj och buller utanför fönstret (detta existerar inte i Barca), klippt av mig minst 2 kg hår (ja, från skallen alltså), fyllt lungorna med ren, småländsk majluft och druckit ca en liter bryggkaffe.
Man är ju trots allt en riktig svennebanan. Bryggkaffedrickande. Vitsippeälskande. Stel, sluten och misstänksam. Men numera en smula uppmjukad av den sydeuropeiska mentaliteten.


Min bror har nog saknat mig. Jag tog på mig ljusblå jeans och mossgrön tröja. Jens tog på sig ljusblå jeans och mossgrön tröja. Synkad kärlek så att säga.

Inga kommentarer: