tisdag 14 oktober 2008

Självrannsakan 1

Minns att jag alltid svarade sådär käckt när skolsköterskan frågade på de rutinmässiga undersökningarna i grundskolan.

-Är du fullt frisk?
- Ja!
-Äter du ordentligt?
- Javisst!
-Tränar du ett par gånger i veckan?
- Ja!
-Mår du dåligt ibland?
-Nesh!!

Pigg och glad och frisk som en nötkärna.

Jojagtackar. Tider kan förändras.
Ett broskskadat cp-knä som kom till världen i en barnlift i Orsa. Check.
En bångstyrig IBS-mage som gjort 11-kaffe till ett minne blått, och tagit de där lama proviva/valio/whatever-youghurtreklamerna ("är magen glad blabla..") till en ny nivå. Check. En skalle som envisas med migränattacker ett par-fyra gånger i månaden, då jag ser världen mer eller mindre i grumligt grått och hukar mig fram i tillvaron. Check.

Pigg och glad och frisk som en jävla nötkärna.

Saken är att jag nog hade svarat den där skolsköterskan exakt likadant idag.
Min självbild är ett youtube-klipp.

Inga kommentarer: