tisdag 21 oktober 2008

I'm kind of a muppet

Min präktiga ledig-dag-planering gick i stöpet då Pernilla Hörnfeldt slog mig en plong när jag stod på H&M och krafsade i förmiddags.
Tanken var att jag skulle göra lite seriösa inköp av skrivmaterial, och därefter bege mig hemåt för att uppdatera mina matematiska kunskaper inför lördag. Muppigt, jovars. Men med tanke på att det som eventuellt finns innanför min hjärnbalk inte använts på sisådär ett och ett halvt år, så tänkte jag göra åtminstone ett ynka försök att ruska liv i dumburken däruppe. 
Hur som helst så sket det där sig som tur var, Pernilla (som var på tillfällig Stockholmsvisit) drog mig med på en kaffetår på Gallerian och dagen tog en ohälsosam men grymt skön vändning.

Och för att inte tappa moralen helt och hållet gick jag faktiskt in och köpte en linjal på Claes Ohlsson efteråt. Yes.

1 kommentar:

K Hanna sa...

En linjal rättfärdigar allt!