torsdag 25 september 2008

Vi kallas för Black Army

Nej, jag har inte konverterat till anhängare av allmänna idrottsklubben. Men igår var det stockholmsderby på Råsunda, DIF-AIK, och eftersom jag sällskapade dit med Danneman och Co var det placering norra mellan, mitt i det gulsvarta myllret som gällde. Undrar om det märks att jag inte är en av dem, tänkte jag och upptäckte minuten senare att min mun formade obegripliga ord som liknade nåt i stil med "djurgårdsjävlar". Ja herregud...

Fotbollsstämning när den kokar som bäst (med svenska mått mätt) och isande kallt när matchen är över och tårna talar om för en att ett par tygskor inte räcker långt en sen septemberafton. En solig höstdag som idag är det svårt att föreställa sig att en höstdepression kan komma smygande. Men jag tänkte gardera mig lite. Skriva upp lite bra skit som höjer glädjetemperaturen i mitt hjärta framåt de grå månader som väntar. 

Pudersnö
Kristian Luuk
Digestivekex
Segelbåtar
Förmiddagskaffe
Moneybrother
Nya skor
Lägereldar
DN Söndag

Vad bra. Bara att ta en titt på denna formidabla lista när de grå höstmaskarna börjar äta på mig. Bring it on!

Inga kommentarer: