torsdag 11 september 2008

City life

Nedstigen från fjället uppenbarar sig nu civilistationen och allt vad den innebär framför mig. Det är dags för mig att börja träna. Stadsträna. Gå till bankomaten och affären helt själv, korsa trafikerade gator, åka kollektivtrafik och köra bil. Läsa dagstidningar, löpsedlar och all övrig skit som jag glömt att man konfronteras med här i det verkliga livet. Allt i små, små stapplande steg. Annars kommer Stockholm ta död på mig. Hell yeah.

Veckan har rullat på här hemma i Oaklake, och jag känner verkligen att jag maxat den genom att leva Eksjö-liv fullt ut; klippning på Stadskällarn, träning med IBK Husar, fika på Lennarts, ja till och med en svängom på Eksjö marknad (ett rent under kan man tycka) osv. Jag är nöjd.

En ny väska ska packas, en ny vardag ska hittas och det med start imorgon. Imorgon sätter jag mig på tåget mot Vällingby, Myntkrogen och min älskade finne. Och mot Coldplay i Globen på onsdag. Inte att förglömma.

Inga kommentarer: