lördag 5 juli 2008

Well well well

Efter två veckors beach-häng då den fysiska aktiviteten på sin höjd handlat om att höja glassen till munnen eller klia myggbett på lilltån är jag inte den allra mest vältrimmade varelsen just nu.

I förrgår klev jag en smula groggy av nattåget i Undersåker för snabbfrulle innan det vankades löpning i steksol. Då STF deltar i St Olavsloppet även i år, fick jag äran att springa en 6,5 km lång sträcka mellan Duved och Åre Golfbana. Aldrig har jag tyckt att 6, fucking 5 km känts sååå tunga.
Av bara farten vattnade jag Emelie via cyckel på hennes dryga mil-sträcka, och när dagen gick mot sitt slut var det dags för mig och David att solstekta, mätta och trötta vandra de 16 kilometerna upp till Sylarna. Ska man jobba nästa morgon så ska man...

Efter löpning, cykling och fjällvandring denna dag var det en inte fullt så överkaxig Sofia som stöp i säng. Men men, en kickstart för säsongen är en kickstart. Oh yeah.

Inga kommentarer: