fredag 9 maj 2008

If I don't live today


Det underlättar när man kan säga "på återseende" till folk istället för "eehh.. ha det så bra, eh, vi hörs väl?".

Efter ett långt, regning, trist och utdraget avsked av fjällen och Storulvån i dagarna, var ett soligt, grönt och nyutsprunget Småland väldigt välkommet. For till skogs direkt och träffade min käre Ewert och jag insåg hur mycket Sam hade saknat sin Frodo. Efter oavbrutet tjattrande i 4 timmar tog jag svängen förbi en av mina andra högerhänder, dvs Becks, innan jag återvände hem till Bykvarnsgatan och årets första grillning på altanen. Min dag var gjord så att säga. I helgen ska jag få se min älskade skärgård igen och gamla godingar som befunnit sig i Thailand under våren börjar ramla in i stan. Våren är mig en glädjens tid. I alla fall just exakt i detta nu.

Det jag önskar mig nu är bara en annan hjärna. En smidigare sådan.

Inga kommentarer: