torsdag 19 juli 2007

Flyg fula fluga

Utan sömn i ett dygn är det givet att jag börjar klaga. Ja, jag känner mig ensam nu fast jag önskade alla härifrån.

Läste om alla kickar vi moderna människor behöver nuförtiden. Allt är så lättillgängligt och smidigt för oss idag att vi måste söka oss efter de allra konstigaste sätt att känna spänning. Det räcker tydligen inte att bara åka skidor ner för ett fjäll längre, nähe nu måste man cykla ner för berg och sväva över stup bara för att skapa lite gnistor i den grådaskiga vardagen. Lite komiskt att föreställa sig vad som kan komma att behövas för att kicka igång oss om hundra år. Halshuggning varannan tisdag?
Nej, vilka flugor det finns. Jag är nog tamigfan rätt konservativ i vissa hörn. Löser inte ens Suduko liksom. Och inte fattar jag flugan med att skaffa systemkamera när man inte ens kan fota. I och för sig skriver jag blogg (en feting-fluga right!) Så nog om detta. Men iallafall, jag skulle gärna ha kvar allt som det varit ibland. Skrivmaskiner, rutiga dukar och 11-kaffe. Låta det stanna där, litegrann ändå?
Kan inte sluta nynna omkring till Fratellis, Costello Music, vilket praktalbum för mitt humör i dessa tider. Vince the loveable stoner står i spinn denna förmiddag.
Nu ska jag sova i hundra år.

Inga kommentarer: