torsdag 22 oktober 2009

Vintage beer

Sakta, sakta växer rutiner fram. Man orkar efter hand läsa ett par sidor tunga paragrafer innan hjärnan drömmer sig bort. Kaffe i osunda mängder. Onsdagsöl på NH. Ett evigt cyklande. Eftersvettningar vid skåpet. Ett eftermiddagspass på iksu. Och folk, bra folk. Det är insidan som räknas. Är en trist stad fylld med bra folk finns egentligen ingenting att oroa sig för. 

I helgen ska jag styra upp ett av mina distansförhållanden. Stockholm och jag möts igen. Vi trivs bäst med varann när vi får längta och inte bo och trängas inpå varandra. Jag hatälskar Stockhom. Eller älskhatar. Just nu längtar jag väldigt efter en grå och kall Götgata. Och Mosebacke. Och min bror.


Hur som helst, frågan för i natt är hur man berättar för en stackars tant att "nu ger jag fan och flyttar ut!" ?
(Jag blir som så blödig)

Inga kommentarer: