söndag 28 juni 2009

Sun, sun, sun, here it comes


Barfota bilkörning, sönderknottade armar och myror i sängen. Sommaren fortsätter att vara en magisk tid. För mig. Då dygnet verkar bestå av dubbelt så många timmar och gränsen mellan dag och natt knappt får finnas. Då man tänjer på möjligheterna till det yttersta för att samla alla de grillade flintastekar, kvällsdopp, fräknar, myggbett och D-vitaminer som skall lagras resten av året. Sommaren är rena rama rehab.

Hoppas inte det är något som blir mindre viktigt med åren. Jag är 21 bast nu. Ganska vuxen ändå, hur märkligt det än kan låta. Jag menar, jag bakar mitt eget bröd och jag tar med mig en extra tröja till affären när jag ska handla, för jag vet att jag brukar frysa så dant. Christ!
Men jag hoppas aldrig att jag blir så vuxen att jag blir sommarblind. Det vore en stor förlust.


Inga kommentarer: