måndag 24 december 2007

Julfiskar är vi allihopa


Klockan är kvart i sex och jag är fullkomligt klarvaken. Kan bero på att jag är så grymt hungrig, sparade magen hela dagen igår för att käka till max idag. Stackars mage, han kommer få en fet-chock. Inte varit helt mätt på två månader och nu överdoserad med julkäk. Fint.

Packade ur min 55 liters väska som jag glott lite surt på i ett par dagar. Det var riktigt kul, hittade en x antal prylar däri som jag inte ens visste exsisterade. Bland annat: en burk pepparspray, ett miniatyrlejon i plast, tio st IKEA-pennor, ett paket kondomer "for fruity fun" (?), ett rött sidenband, en gaffel, en halv chokladkaka och så sand förstås. Julen är full med överraskningar.

Ska slå till med en ny grej iår tänkte jag. Jag ska se Karl-Bertil Jonssons julafton. Har aldrig sett det nämligen. Det är sant. Däremot lär jag garanterat ha sett Kalle Anka och hans vänner fler gånger än någon annan svenne. Min far krossade nämligen denna fina svenska tradition nån gång när jag var i fyraårsåldern genom att spela in Kalle Anka, så att jag kunde se det var och varannan dag. Den gode dansken menade bara väl och visste väl inte bättre, så man man får ju förlåta honom.

Nej, slut på julsvammlet,
God jul folk och fän.

Inga kommentarer: