torsdag 22 november 2007

Saknad vid rutchkana (stavning?)

De senaste dagarna har jag suttit pa en segelbat i stralande sol och piskande vind, foralskat mig lite smatt i livet som sjoman och mer eller mindre onskat mig en segelbat i julklapp. Vaknat upp till en sjuhelvetes sjosjuka och anammat ordspraket "There are only two levels of seasickness. One is you-wish-you-were-dead, the other one is you're-sorry-you're-not". Jag har atervant till land, sprungit mig dodstrott i 33 graders steksolsvarme och slagit mig ner vid en rutchkana och saknat. Saknat nagon som befinner sig alltfor manga javla hav, breddgrader och tidszoner bort. Jag tar tillbaks alla lattsamma ord jag nagonsin anvant i samband med saknad. Usch.

Vi narmar oss december, min anda julforberedelse i ar kommer antagligen bli att branna nasan lite passande rod lagom till den 24:e.