onsdag 1 april 2009

I'm good, I'm gone

Nej nu jävlar.
Nu tänker jag inte sätta min fot på studera.nu förrän i sommar. 
Nu tänker jag inte läsa Smålandstidningen på flera månader. (Den mår inte bra av att jag fnyser åt den varje morgon)
Nu tänker jag få lite varmare sol i nacken, se andra byggnader och gator och traska på annat grus.
Hej offentliga toaletter, sunkiga sovkupéer och halvskitiga kläder. Hej folket, haven, stränderna, maten, och städerna. Hej tunga ryggsäcken. Hej Hakuna Matata varje morgon. 
Min karl och jag. Nu vänder vi nosen mot Europa. Can't wait.

Ett axplock av innehållet i mitt internationella vokabulär:
Mañana Mañana!
Oui, je suis très intelligent
Minä olen apina, ja asun eläin tarhassa
Uno grappa par favore!
Isch liebe disch

Det ska nog gå bra det här. (Höll på att skriva "som på räls" men det gjorde jag inte)

3 kommentarer:

kajsa sa...

Hurra hurra vad roligt!

Anonym sa...

Uno grappa par favore! ? ;)

(bara för att du brukar leka språkpolis med särskrivningar)

är avisavis bara så du vet..fast jag får ju vara hemma och leka med barn... weeeei

Sofia sa...

clara. det ar skillnad pa italienska och spanska!