fredag 14 november 2008

Glasvegas

Bra, riktigt bra vissa stunder. Men kanske en smula uppschåsat, som det mesta tenderar att bli nu för tiden.

Anders däremot, får för min del gärna schåsas upp hej vilt. Måndagskvällens spelning blev en riktigt varm spark i baken, eller kanske snarare en varm björnkram. Det kändes rättså ovant att gå på konsert bakåtlutad på sittplats, bland en massa röd sammet och guldkrusidull framför en liten teaterscen. Men Moneybrother är Moneybrother och han spelade naken för oss i nästan två timmar, med alla kläder på.

Familjen Thrane är på intåg i stan över helgen, de ska göra Stockholm samt träffa mig. Låter som en fair deal tycker jag. Ikväll vankas middag i gamla stan och imorgon ska den kulturella nerven få sig en dos; Fem gånger Gud. Har man en mor som prombt ska banka in lite teater i en nån gång om året så är jag väl inte den som är den?

Kroppen är lite sliten efter en tolvtimmare i servitrisarbetets tecken igår, men nu ska den plågas på Bromma träningscenter en stund. Blir lite full i skratt varje gång jag ser mig själv på ett gym. Känner mig ungefär lika malplacerad där som jag hade känt mig på en cirkusmanege.

1 kommentar:

jaggen sa...

borde ta mig tid och lyssna på dem nån gång