lördag 30 augusti 2008

Visst är det så

Dessa rykten om Eksjö stad. Att denna Guds glömda lilla håla har kvicknat till. Rest sig, om så bara över en helg, ur sin till synes kroniska dvala. Lämnat tristess, lökiga pizzerior, skitsnack och moppegäng för ett ögonblick och så smått börjat puttra.
Jag talar såklart om Eksjö stadsfest. The Eksjö Stadsfest.

Ryktena når mig över telefonen, och jag får höra helt osannolika saker som att det t ex ska finnas fem scener! (Fem!!? Får det ens rum så mycket i Eksjö?.. Jo men just det, de har ju iofs Hultan i Hultsfred, ja just ja..) Ja shit. Det händer ju nåt därhemma. Alla är där. Och jag upptäcker att jag trots allt lider av småstadssyndromet fast jag inte riktigt helt vill kännas vid det. Att inte vara hemma när det väl är något som händer. Det irriterar mig.

Jag väljer att skratta lite åt mig själv. Hå hå ja ja.

2 kommentarer:

jaggen sa...

"Att inte vara hemma när det väl är något som händer. Det irriterar mig."

visst är det

K Hanna sa...

Och du missade min debut som korvgubbe.