fredag 15 februari 2008

Valentines Day

Det är nya känslor och frustrationer man får börja handskas med. Gårdagen var en karusell av snabba ryck och helomvändningar i huvudet på en stadsbo (visserligen en småstadsbo, men ändå) som jag.
Efter två dagars ihärdigt snöande kunde det igår morse konstateras att en sväng in till Åre för piståkning och chill med bror, Becks m.fl. bara var till att fetglömma. Jahapp. Efter en småbesviken sinnestämning under dagen meddelades det på eftermiddagen att vägen nu ÖPPNATS. Och för att göra en lång historia kort, hann vi bestämma, ombestämma, ångra, vägra och slutligen sätta oss i bilen och dröna de 6 milen in mot Åre medan natten fortfarande var ung.

Väl inne på Bygget sprang jag på Julia Thorén, blev jag dissad av ett gäng FoF-brudar, accepterad av ett gäng FoF-brudar (då de insåg att jag ska jobba på Sylarna), drack jag öl och svängde mina lurviga med Storulvågrabbarna som agerade kött/skyddsmur åt mig för kvällen. Och någonstans där emellan gled världens snyggaste Moneybrother in med sitt sprudlande band och bjöd alla hjärtan på det de denna dag förtjänade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad är FoF-tjejer för något? :)

Sofia sa...

Fjäll- och friluftsstuderande töser vid Hållsnds folkhögskola ;)